händelserik dag, minsann!

"Aaaaah, det känns som klockan är fyra! ... och hon är... fem i FYRA!!"

Dagen började med att jag vaknade halv sju hos Emil. Jag klädde på mig, sminkade mig, plattade håret och volymade håret. Damn, jag fattar inte varför jag orkar göra allt sånt längre! I alla fall så körde Emil in mig till stan och släppta av mig vid, oh heliga Maria, arbettsförmedlingen. De öppnar klockan 10... jag var där kvart över. SMOCKFULLT! What?!

Aja, ställer mig i kön, väntar, min tur: "hej, jag vill skriva in mig", sätter mig vid en dator, skriver in mina personuppgifter... MEN, vad händer då? E-post-fucking-adressen funkar inte. Och mitt personnummer var tydligen inte unikt. Neeehepp? "Jaja, jag vet inte varför det inte fungerar. Inte Kerstin heller. Inte ulla heller. Och inte Greta. Du får en nummerlapp här." Okej *glatt*. Hmm, nummer 11. Och nu är det nummer 6. Woho! Jag menar, hur lång tid kan det ta?

En halvtimme senare.

Nummer 8.

Jag kom därifrån sen i alla fall. Klockan 12... Har fått alla papper, ny tid, en handledare bla bla bla. Skitbra.
Och hon som hjälpte mig, Lucia (ja, hon hette så), sa att jag var en "ung och jättesöt flicka"
(Okej, bara söt... men ni fattar, ni fattar va? va?! :D Jag är sööööööööt! Och ung!)

Sedan träffade jag Maria en stund (jag såg en råtta vid parken vid Söderport - där vid fontänen- för första gången i mitt liv! Den var så söööt! Jag döpte den till Doris.) Vi skulle gå till idrottshallen för att fixa en grej, men på väg dit ser vi en stor fet limosin... Jag bara: "Jaha, där har vi EMD som ska visa sig!" Men 2 minuter senare ringer Alexandra och säger typ: "Jag och mina österängare sitter i limon!" (Ooooh, det kunde man ju förstå. Är inte limosiner mer till för Söderportare?) Så jag vänder tillbaka mot Söderport där limon körde in. Men så kör den därifrån igen. Jag ringer till Alex.

Jag: What? Var är du nu?
Alex: Vi måste tillbaka igen. Jag kör förbi dig nu.
Jag: Okej, synd.. *går i motsatt riktning*
Alex: Nej! Gå för fan inte dit! Där har precis varit slagsmål!

Maria fick sedan höra från Tess att det var en lärare som hade fått sig en smäll av en elev. (Tydligen en stökig elev som blivit förflyttad till Söderport. Det var vad jag fick höra i alla fall...) Läraren undervisade i bland annat naturkunskap. Jag vet dock inte hur slagsmålet började, men jag tror att det var vid Södra Kasern eller biblioteket det inträffade. Där var i alla fall fett med folk där. 

Medan vi väntade på bussen ringde jag Södra Traffikskolan och bokade in min fösta körlektion. Onsdag kl. 08.20, it is! Och jag känner mig inte ens nervös! Ett gott tecken. Men det är fan dags att ta tag i skiten nu. Jag ska få Magnus som handledare, btw :) Har hört att han är en skitbra lärare!

Maria och jag tog bussen tillsammans klockan 1. Och jag var så jävla varm och så jävla trött och så jääävla hungrig. Maria också. Vi ville bara hem. Vi satt och led på bussen. Ni vet när man håller på att somna men man försöker hålla sig vaken för att man ser så himla dum ut när ögonen är stängda, munnen är öppen och dreglet rinner?

Nu är jag hemma. Och jag skulle helst av allt vilja gå in på rummet, plocka undan lite, sätta mig i sängen, spela lite Mario och sen lägga mig ner och sova... Åh, det hade varit nice!

Nu ringde mammas mobiltelefon.
Mamma: "Cia. Hej. Nej, jag har precis varit och klippt mig..."
Jag: *snabb som fan* "Ooooh, vad fin du är!"
Hon kom ju hem för ett tag sedan. Klart jag ser sånt! Jag kan se förändringar, var inte dum mamma!

Till sist vill jag bara påpeka att jag är DUNDERFÖRKYLD!
Så om någon skulle tycka lite synd om mig här så hade det varit gulligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0